REFERENSCASE
Bemanning en dag i veckan och beredskap med max 3 timmar inställelsetid gjorde att kunden inom livsmedelsindustrin kunde säkra upp sin produktion.
– När vi sökte en servicepartner gjorde vi en jämförelse bland flera företag, säger kunden. Vi tittade på faktorer som kompetens, service och tillgänglighet. Elektroautomatik var en stark kandidat inom samtliga områden och vi kände att valet av leverantör var helt rätt.
Kundens serviceavtal hos Elektroautomatik har inneburit bemanning en dag i veckan på plats då det utfördes planerade och förbättrande UH-åtgärder. Till detta säkrades eventuella akuta haverier med en beredskap på max 3 timmars inställelsetid, på både på dag- och kvällstid.
– I våra serviceavtal kombinerar vi online-support med inställelse på plats för att lösa ut problemen. Vanligtvis behövs inställelse för äldre utrustningar utan möjlighet att koppla upp sig för felsökning. Inställelsetiden baseras givetvis på fabrikens lokalisering och kravbild, säger Urban Gustavsson, Business Unit Manager på Elektroautomatik Technical Service.
Rätt serviceåtgärder sparar pengar i produktivitet och kvalitet
– Med serviceavtalet har vi alltid fått rätt person för det arbetet som ska utföras. Det kan gälla allt ifrån enkla elinstallationsjobb till programmeringsjobb av svårare karaktär. Vi ser det också som en styrka att personalen som har kommit till oss har haft en hög ansvarskänsla, både när det gäller att vara proaktiva och att komma med värdefulla råd. Det största värdet för oss har varit flexibiliteten mellan kvalifikationsnivån och tillgängligheten, säger kunden.
– Tid är pengar och de flesta verksamheter har inte utrymme för stopp i produktionen. Med rätt serviceåtgärder finns det en hel del pengar att spara i produktivitet och kvalitet. Med den planerade insatsen, en dag per vecka, går det att utföra de förbättrande UH-åtgärder som krävs för en mer driftsäker produktion, säger Urban.