Typer av serviceavtal
Akut underhåll > Supportavtal
Vår support tillhandahåller en helpdesk där du snabbt får hjälp av våra erfarna serviceingenjörer som löser dina problem i maskinutrustningen.
Om hårdvaruförutsättningarna finns så kopplar vi upp oss mot din utrustning, kontrollerar felloggar, undersöker in-/utgångsstatus och felsöker för att snabbt hitta lösningen och starta upp produktionen igen. Vi kan även kombinera support med inställelse på plats för att lösa problemen. Vanligtvis behövs detta för äldre utrustningar eller utrustningar utan möjlighet att koppla upp sig för felsökning. Inställelsetiden baseras givetvis på din fabriks lokalisering och kravbild.
Förebyggande underhåll > Serviceavtal
Undvik störningar och stopp i din produktion med hjälp av förebyggande underhåll från EA Service - ett smart och proaktivt sätt att jobba med sin industriservice på. Beroende på hur din verksamhet ser ut så kan du antingen göra detta genom ett schemalagt förebyggande underhåll eller ett tillståndsbaserat underhåll.
Förbättrande underhåll > Driftsäkerhetsavtal
För att få största möjliga säkerhet i produktionen erbjuder vi en helhetslösning av erat underhåll till din anläggning. Tillsammans med Support- och Serviceavtal med säkerställande av både akut- och förebyggande underhåll ger detta avtal ett komplett åtagande på hela eller delar av erat befintliga underhåll. Genom kontinuerligt förbättrande underhåll blir detta ytterligare ett verktyg för att säkerställa och höja driftsäkerheten. Här ingår analyser
för serviceutförandet som kan kombineras med genomlysning av felorsaker med hjälp av TPM och Lean verktyg. Resultatet av analysen sammanställs sedan till en aktivitetsplan som vi tillsammans med er utgår ifrån. Allt i enlighet med företagets mål, visioner och policy.
Utöver detta kan vi med ert även erbjuda reservdelsstyrning samt utveckling av operatörs-underhåll.